zavřít panel

Víte, že přes vyhledávání najdete i pobočky?
Stačí zadat město nebo adresu.

Možná, že hledáte...

Bezpečnost internetového bankovnictví

Bezpečnost má pro nás velmi vysokou prioritu, a proto jí věnujeme maximální odbornou péči. Vícestupňové zabezpečení přístupu ke službám osobního účtu eKonto zajišťuje mimořádně kvalitní ochranu využívající nejvyšších standardů informační bezpečnosti.

Obecný popis prostředků pro ovládání účtu

Prostředky pro ovládání internetového bankovnictví plní dvě základní funkce:

  • Autentizaci: prokazatelné ověření identity klienta. Banka po ověření klientského čísla (resp. přihlašovacího jména) a autentizačního kódu (resp. hesla) zjistí, kdo se přihlásil k internetovému bankovnictví. Úspěšně ověřená identita klienta se pak následně používá ke kontrole oprávnění pro manipulaci s účtem.
  • Certifikaci (potvrzení plateb): potvrzení správnosti předávaného pokynu. Elektronický klíč zde slouží jako prostředek pro vytváření elektronického podpisu, certifikací svůj pokyn podepisujete. Ověřením certifikačního kódu zadaného pokynu (podpisu transakce) banka zjistí, jestli nebyly významné položky pokynu předaného bance pozměněny, a také ověří, že byla dispozice podepsána klientem.

Doporučení pro zajištění bezpečnosti

  • Nikomu nesdělujte své přihlašovací údaje.
  • Přihlašujte se pouze na vlastním řádně zabezpečeném zařízení. Nepoužívejte zařízení, o kterých nemáte žádné informace, nebo jsou v nedůvěryhodném prostředí.
  • Přihlašujte se pouze ze zabezpečeného prostředí. Veřejné Wi-Fi sítě jsou příjemným zpestřením pro chvíle volna, ale skýtají mnoho rizik. Počkejte s obsluhou internetového bankovnictví, až budete na své vlastní síti.
  • Počítač zabezpečte řádně nakonfigurovaným firewallem, antivirovým a antispyware softwarem.
  • Pravidelně a v případě vydání bezpečnostních oprav neprodleně aktualizujte operační systém vašeho počítače, prohlížeč, bezpečnostní software, ale i další používaný software. Některé antivirové programy vám s tím dokáží pomoci.
  • Aktivujte si službu Informuj mě či Kredit Info, která vám bude zasílat zprávy o pohybech na účtu či o provedených kartových operacích.
  • Buďte všímaví - neváhejte kontaktovat banku v případě jakýchkoliv pochybností a podivného chování počítače při přístupu do internetového bankovnictví. Podezřelé chování může být např. nepřicházející autentizační kódy, jiné údaje o platbě v certifikačním kódu, "divné" jméno serveru, jiný vizuální dojem, nové kroky během přihlášení (zvláště pokud by požadovaly certifikační kód).